Українські літаки потроху завойовують світові ринки

08.06.2013 13:08

 

12.02.2012 20:59
Українські літаки потроху завойовують світові ринки
Конструктори заводу "Антонов", який раніше спеціалізувався на великих вантажних літаках, щоб повернути попит, вирішили розширити виробництво сучасних малих повітряних суден.

Вже цього місяця з воріт підприємства вийде новий Ан-148-ий. Завод має випускати 4-ри такі моделі на рік, повідомляє Перший національний.


Ще трохи - і цей Ан-148 почнуть випробовувати в повітрі. Його будували кілька місяців. Фюзеляж, шасі та деякі агрегати роблять тут, на заводі Антонова. Щось - закуповують. Та найважче, кажуть конструктори, - зібрати все до купи. Тож, у цеху кінцевої зборки - робота кипить.


Ан-148 був розроблений на початку двохтисячних, перший політ відбувся вісім років тому. У планах авіаконструкторів й інші модифікації - для вантажних та спеціальних перевезень. Та поки що зупинилися на пасажирських. Оснащений сучасним реактивним двигуном, літак може швидко подолати від 2-х до 4-х тисяч кілометрів та перевезти близько сотні людей. Окрім безпеки та комфорту, він ощадний у паливі. В цьому йому конкурентів немає, певні пілоти. Втім, керувати надсучасним літаком не так вже й легко.


Передполітну підготовку пілоти-випробувачі проходять на спеціальних симуляторах. Тут умови, максимально наближені до реальних.


Водночас, великі моделі "Антонова" - поки що в черзі. Омріяний військовими вантажний літак нового покоління Ан-70-тий - досі на стадії випробувань. Адже ціна одного - близько чотирьохсот мільйонів гривень. У Міноборони України на закупівлю коштів немає. Та нещодавно справа зрушилась з місця - літаком зацікавився східний сусід. Росіяни планують внести цей літак до своєї програми переозброєння і запустити спільне серійне виробництво.


А от Ан-148 вже, окрім Росії, купують Китай та Індія. Йдуть переговори з Іраном. Також новий літак хочуть бачити й у Європі.

Назад